Få dekket høreapparatene dine gjennom NAV
Hos oss får du hjelp til å finne riktig høreapparat, og vi tar oss av søknadsprosessen til NAV for å få dekket kostnadene. Våre eksperter vil vurdere dine behov og ønsker basert på resultatene fra hørselstestene dine for å finne det beste høreapparatet for deg.
Hvordan fungerer tilpasningen?
Når vi har funnet det rette høreapparatet, laster vi inn testresultatene direkte i apparatene ved hjelp av spesialisert programvare og tilkoblingsutstyr. Du vil få muligheten til å prøve apparatene og vi gjør nødvendige justeringer for å sikre at de fungerer optimalt for deg.
Utprøvingsperiode og kontroll
Etter at du har fått høreapparatene med deg hjem, vil du bruke dem i en periode før vi setter opp en kontrolltime. Under kontrollen vil vi gå gjennom hvordan du bruker og steller høreapparatene, bytter batteri, og hvordan du setter dem på deg selv. Dersom du trenger justeringer eller har spørsmål i løpet av utprøvingsperioden, er det bare å ta kontakt.
Batterier til høreapparatene
Høreapparatene bruker batterier i fire forskjellige størrelser. Du vil få med deg seks batterier i den størrelsen som passer ditt apparat, samt et bestillingskort for fremtidige batteribestillinger.
Forsikring av høreapparatene
Vi anbefaler at du tegner forsikring på høreapparatene dine. Dette kan du gjøre gjennom ditt forsikringsselskap, eller ved å melde deg inn i Hørselshemmedes Landsforbund (HLF), som har en erstatningsavtale inkludert i medlemskapet.
Tilleggsutstyr for høreapparater
De fleste moderne høreapparater kan kobles til tilleggsutstyr, som fjernkontroll, mikrofoner og andre hjelpemidler. Vi tilpasser utstyret etter dine spesifikke behov. Har du behov for varslingsanlegg eller annet utstyr til bruk hjemme, kan vi henvise deg til hørselskontakt i din kommune for videre assistanse.